بسم الله الرحمن الرحيم

"The greatest weakness of most humans Is their hesitancy to tell (show) others, How much they love them While they're alive."
"It’s death whether by killing or by cancer; it’s the same thing,” he said the day after he was chosen Hamas leader in Gaza. “Nothing will change if it’s an Apache (helicopter) or cardiac arrest. But I prefer to be killed by Apache" - Asy Syahid Dr Abdul Aziz Rantissi, My Inspirational DR...

Monday, July 12, 2010

Kesusahan yang disengajakan ?

بسم الله الرحمن الرحيم



Salam'alayk wrh wbt...

Lama sekali tidak diupdate blog ini... aku tidak mampu untuk menulis dengan kerap walaupun aku kerap sekali berada di depan laptop.

Bagi sesetengah orang, kekerapan duduk di hadapan laptop bukan bermakna bermakna sedang berada dalam keadaan lapang. Mungkin apb berada di hadapan komputer, nampak on9 memanjang, dia sedang menunggu jawapan dalam email, FB atau membuat tugasan2 yang sgt2 memerah otak... Mungkin juga sedang mencari maklumat atau menyudahkan presentation...

Pepatah Melayu "Masa itu emas" atau Pepatah Arab "Masa itu umpana pedang" hanya terpakai pada orang yang menghargainya dan menyibukkan diri mereka... Kdg2, kita xperlu menunggu tugasan diberikan, tapi kita lah yang secara proaktif mencari tugasan... Bukan mencari masalah... Tapi kesusahan itu ada masanye perlu disengajakan supaya diri x terdidik dengan hidup yang 'free' dan senang lenang... Mulalah mendidik diri kita... Peluang itu mungkin dtg hanya sekali...

Kerana lumrah jalan ini "Sha'bun, Thawiil, Bathii'un" iaitu "Susah, Panjang, dan Lambat"...

Fastabiqul Khairat~...

Saifullah Shaarani
Wangsa Maju. KL
+60193718655

"...Aku hanya bermaksud mendatangkan perbaikan selama aku masih sanggup. Dan petunjuk yang aku ikuti hanya dari Allah. KepadaNya aku bertawakkal dan kepadaNya (pula) aku kembali." [Surah Hud, 11 : ayat 88]

No comments:

Iqra'.... Bacalah Quran, Nescaya Hatimu Menjadi Tenang....

Listen to Quran