بسم الله الرحمن الرحيم

"The greatest weakness of most humans Is their hesitancy to tell (show) others, How much they love them While they're alive."
"It’s death whether by killing or by cancer; it’s the same thing,” he said the day after he was chosen Hamas leader in Gaza. “Nothing will change if it’s an Apache (helicopter) or cardiac arrest. But I prefer to be killed by Apache" - Asy Syahid Dr Abdul Aziz Rantissi, My Inspirational DR...

Monday, November 16, 2009

.: Take Vaccine Free at WUM :.

PolandKini dot com...

Society
Poland Confirms Its First Victim of H1N1 Flu
November 16, 2009
A 37 year-old man suspected of carrying the H1N1 virus died of pneumonia in Gdańsk on Friday becoming the country's first swine flu fatality.

So far in Poland this year, there have been 234 cases of H1N1 Flu.
Prime Minister Donald Tusk last week decided that Poland would not buy swine flu vaccines until they are proven to be safe and without side effects.

sumber : Warsaw Voice

Sungguh menarik dan menerujakan berita PolandKini pada pagi ini... Bukan ape, berita ini semacam sudah kedengaran 4 bulan yang lepas di bumi Malaysia semasa aku pulang bercuti untuk 'summer break'... atau di negara2 yg lain... mungkin sudah senyap pun di Malaysia...

Jadi, warga Polen yang dikasihi... Berhati2... Wabak itu baru mahu menjadi2 di cni... Nauzubillahi min zalik... So, jangan lupe amik "Vaksin Percuma" from Medical University of Warsaw whether u get the symptoms or not.... Because it's for free.... [sudah dijumpai ek vaksin nye?? xupdated sungguh! Alhamdulillah...]

Maksudnya : Dan Kami turunkan dari Al-Quran (sesuatu) yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman, sedangkan bagi orang-orang zalim (Al-Quran) itu hanya akan menambah kerugian. (Al-Isra', 17 : 82)

Rasulullah s.a.w. bersabda, "Setiap penyakit ada ubat penawarnya dan apabila suatu ubat itu sesuai dengan jenis penyakitnya, maka penyakit itu akan sembuh dengan izin Allah."
- maksud hadis riwayat Muslim -


Sekian dari PolandKini dot com... =)

p/s : InsyaAllah mari perbanyakkan doa dan membaca quran... Pada yang sedang demam, batuk dan selsema... SyafakAllah (^_^)...

4 comments:

nur akmal said...

salam... di poland, wabak ni br bermula. alhmdlullh di india, tiada sebarng berita lg dilaporkn diakhbr2 tempatn...

cm disini, mnghmpiri bln 12, makin byk jgk kes bombing dlaporkn... di new delhi yg terkini... smga kami semua disini dibwh lindungan Nya. InsyaAllah..

dn semoga wrga poland, juga di bwh lindunganNya jua... amin~

Ansorullah said...

wslm....

ameen~...jazakillah atas doa...
alhamdulillah, setakat ini masih stabil walaupun kat mane2 penuh org batuk2... ni pun br baik demam n batuk... alhamdulillah.. =)

rindu sgt2 pada shbt2 di India... smg terus kuat dan tsabat...
smg ukhuwwah ini kerana Allah SWT, berkekalan hingga ke akhirnya..

nur akmal said...

insyaAllah~ alhmdllh disini, byk sgt aktiviti luar kolej.

karnival 1 mlysia di manipal 5.12 nie, smbutn hari ry aidiladha (kt sini panggil bakrid), insyaAllah 28.11....dn winter camp di tamil nadu, 19.12 nie.

syukur krna msih diberi ksmpatn mengikuti plbgai aktvti wlpn thn 2 kini sgt2 lar sbuk.

krim slm pd shbat2 lain di poland...
smga kita semua ditabahkn hati berada di ngra orng. amin~

haa.... sy dh tkar blog, saiful. http://nurakmal89.zulimi.com
telah keluar dr blogspot dn brada dbwh domain org lain... hehhehe~

Ansorullah said...

alhamdulillah... sibukkan diri kita dengan 'perkara2 yang besar', kalo tidak kita akan disibukkan dengan "perkara2 yg kecil'...

biar tarbiyyah diri meningkat seiring dakwah di sana... =)

Iqra'.... Bacalah Quran, Nescaya Hatimu Menjadi Tenang....

Listen to Quran