بسم الله الرحمن الرحيم

"The greatest weakness of most humans Is their hesitancy to tell (show) others, How much they love them While they're alive."
"It’s death whether by killing or by cancer; it’s the same thing,” he said the day after he was chosen Hamas leader in Gaza. “Nothing will change if it’s an Apache (helicopter) or cardiac arrest. But I prefer to be killed by Apache" - Asy Syahid Dr Abdul Aziz Rantissi, My Inspirational DR...

Thursday, October 22, 2009

Pabila ku lihat dia...


Pabila ku lihat dia,
Ku tahu, aku harus bersyukur,

Aku masih mampu terus belajar,

Meneruskan kehidupan di sini seperti biasa,
Tidak perlu membebankan hidup,
Untuk bekerja, mencari sekelumit wang,

Semata mencari ilmu & pendidikan yang dicita.

Pabila ku lihat dia,
Ku tahu, aku masih jauh dari ujianMU,

Aku masih mampu tersenyum dan bergelak ketawa,
Meneruskan saki baki umur tanpa derita,
Tidak perlu lagi bagiku mengerahkan tulang empat kerat ini,
Untuk melihat sinar cahaya di hujung sana,
Semata mengubah nasib bagi masyarakat yang pasrah segalanya.

Pabila ku lihat dia,

Ku tahu, aku perlu bersedia,

Bukan sekadar cukup dinamakan sebagai Muslim,
Kerana aku pasti, ujian itu akan tiba,
Untuk mereka yang mengejar RedhaMU,
Agar aku akan terus berada di sini,

Hingga ke hujung nafasku yang terakhir...

* aku yang melihat ramai mereka di luar sana yang terus bersemangat walaupun kian diuji dan ditekan demi menegakkan yang haq dan mencegah yang batil. Adakah mampu untuk aku untuk kekal di sini seperti mereka jika diri tidak terus dipertambah dan dibajai? Segalanya adakah dengan hidayah dan kasih sayangMU jua Ya Allah.

* satu kisah yang menyedihkan jua, semasa Relief Mission Cambodia 09, mari kita sama2 berazam utk menyumbangkan bantuan bagi mereka yang sebenarnya hanya memerlukan sedikit perhatian dari kita, namun kita yang sering terlupa...
click here --> http://makerolyadoctor.blogspot.com/


Dari Abu Hamzah, Anas bin Malik ra. menjelaskan bahwa Rasullah SAW bersabda; "Tidak beriman seseorang di antara kalian sehingga ia mencintai saudaranya sebagaimana ia mencintai dirinya sendiri." (HR Bukhari dan Muslim)


No comments:

Iqra'.... Bacalah Quran, Nescaya Hatimu Menjadi Tenang....

Listen to Quran